Powstańcy Wielkopolscy

Na szczęście niedaleko Konarzyn mieszka osoba zainteresowana upamiętnieniem Powstańców Wielkopolskich. Wczoraj (19.01.2018) miałem przyjemność na ten temat rozmawiać z panem Robertem Wajlonisem sekretarzem miasta Chojnice i dyrektorem generalny urzędu miejskiego, członkiem zarządu Stowarzyszenia Grupa Rekonstrukcji Historycznej 3 Bastion Grolman. Pod koniec tego roku przewidziane jest  uroczyste złożenie kwiatów na konarzyńskim cmentarzu przy grobie Romana Szulca- leśniczego, powstańca wielkopolskiego i członka Gryfa Pomorskiego. Postać o której bardzo mało wiemy. Nie wiem czy miał rodzinę, a o grobie dowiedziałem się od pani Teresy Tandeckiej. Wówczas poświęciłem mu wpis i opublikowałem zdjęcie grobu.
Wśród powstańców były także inne osoby związane z Konarzynami: 


Baron Tadeusz Lerchenfeld- Ziemianin z Żychc, podporucznik WP (widziany na powyższym zdjęciu w samochodzie)



Marek Feliks- Strażnik SG, sierżant WP.
Nikodem JaniakStarszy strażnik SG, plutonowy WP. 
Tomasz Aldalbert MusiałStrażnik graniczny , kapral WP 
Michał Dykier - rolnik z Jonek
Lista powstańców może być dłuższa. Powyżej wymieniłem osoby, które dotąd ustaliłem. Jeśli ktos posiada dodatkowe informację to proszę o kontakt.
Krzysztof Tyborski
ktyborski@wp.pl

Komentarze

Popularne posty